-
Rolgordijn ontwerpen
-
Is het moeilijk om zelf een rolgordijn te ontwerpen?
Nee. Bij Inspirations ontwerp je in vier simpele stappen je eigen rolgordijn. Lees meer bij Hoe werkt het?
-
Hoe kan ik bij Inspirations een rolgordijn laten bedrukken met een afbeelding naar keuze?
Een afbeelding naar keuze kun je eenvoudig selecteren in stap 3 van het ontwerpproces via de knop Uploaden. Je krijgt vervolgens direct een preview te zien van het rolgordijn.
-
Hoe moet ik mijn rolgordijnen opmeten?
Hoe je de rolgordijnen moet opmeten vindt je terug in onze meetinstructies voor rolgordijnen.
-
Bestellingen
-
Hoe lang duurt het voordat mijn rolgordijnen worden geleverd?
Inspirations zorgt dat je de rolgordijnen binnen 30 werkdagen in huis hebt.
-
Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
Ja, de getoonde prijzen zijn inclusief BTW.
-
Hoe kan ik contact opnemen met Inspirations?
Je kan contact opnemen met onze klantenservice via info@inspirations.nl
-
Rolgordijn ophangen
-
Hoe worden de rolgordijnen bevestigd?
De rolgordijnen zijn zowel In de dag als Op de dag bevestigd worden.
-
Wat betekent In de dag?
Bij montage volgens In de dag bevestig je de rolgordijnen tussen het raamkozijn in.
-
Wat betekent Op de dag?
Bij montage volgens Op de dag bevestig je de rolgordijnen op het raamkozijn.
-
Bezorgen
-
Wanneer wordt een pakket bezorgd per vrachtwagen?
Sommige producten zijn niet geschikt voor pakketbezorging, bijvoorbeeld als deze erg groot of zwaar zijn. Deze gaan automatisch over naar bezorging per vrachtwagen. Onze vrachtvervoerder bezorgt alle bestellingen die we classificeren als 'grote' leveringen en niet geschikt voor pakketbezorging.
-
Wanneer wordt een pakket bezorgd via DPD of UPS?
Met DPD worden kleine artikelen bezorgd die maximaal 30 kg wegen en niet groter zijn dan 170 x 73 x 53 cm. Een pakketbezorging kan uit meerdere kleine pakketten bestaan die samen niet meer dan 30 kg wegen. Meer informatie over DPD en hun werkwijze vindt u op http://www.dpd.com
Voor producten groter dan 170cm maar kleiner dan 270cm gebruiken wij de pakketdienst van UPS. Meer info over UPS en hun werkwijze vindt u op http://www.ups.com/nl
-
Is bezorging op ander afleveradres mogelijk?
Het is mogelijk bij het bestellen een alternatief afleveradres op te geven. Geeft bij de bestelling het telefoonnummer waarop u tijdens kantooruren bereikbaar bent. In geval van onduidelijkheden en of vertragingen tijdens de bezorging zullen DPD, UPS of de vrachtvervoerder direct contact met u opnemen. Let er wel op dat u bij een ander afleveradres zelf moet zorgen voor verzending naar de eindbestemming. Voor grote artikelen kan dat een probleem zijn.
Buitenlandse leveringen: Bezorging in het buitenland is mogelijk tot maximaal 25 km vanaf de Nederlandse grens. Voor overige leveringen in het buitenland moet u aan een medewerker vragen of dit mogelijk is, als het mogelijk is zal de prijs daarvoor aan u worden gecommuniceerd.
-
Wanneer kunt u uw bestelling verwachten?
Binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling sturen we u een orderbevestiging. We streven ernaar uw bestelling binnen 10-15 dagen te bezorgen, afhankelijk van de productietijd en uw bezorgadres. Op maat gemaakte producten worden speciaal voor u gemaakt.
Indien uw bestelling per pakketdienst wordt bezorgd, ontvangt u op de dag van verzending een email met een "track and trace code" en een link naar de website van de pakketdienst waarop u uw bestelling kunt volgen.
Bij bezorging per vrachtwagen neemt onze vervoerder 2 werkdagen vóór de bezorging contact met u op om de bezorgdatum af te spreken. Tevens neemt hij met u een aantal zaken door om een vlotte bezorging te kunnen garanderen.
-
Wijze van aflevering
Uw bestelling wordt aan de (eerste) voordeur op de begane grond afgeleverd. Dit betekent dat u zelf in eventueel verticaal transport (naar boven gelegen verdiepingen) moet voorzien. Dit geldt ook voor flatgebouwen of appartementen.
-
Moet u aanwezig zijn tijdens de bezorging?
In principe worden onze producten niet bij de buren bezorgd. Bij pakketbezorging door DPD of UPS wordt er automatisch een tweede pakketbezorging ingepland als de eerste leverpoging niet slaagt. U ontvangt dan een bericht van de bezorger. Op dit bericht staat een 'niet-thuis-code'. Met deze code kunt u op de website van de pakketdienst een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag en locatie dat u beter uitkomt.
Bij bezorging per vrachtwagen: als u de levering niet in ontvangst kan nemen, zorg er dan voor dat er iemand aanwezig is die dat namens u kan doen. Dit moet een volwassene zijn die de levering in ontvangst kan nemen. Deze persoon moet het leveringsdocument ondertekenen om te bevestigen dat de bestelling is afgeleverd.
-
Wat als u er niet bent?
Informeer ons zo vroeg mogelijk als u weet dat u niet thuis bent en de levering niet in ontvangst kunt nemen. Als we de bestelling niet kunnen bezorgen, omdat u niet thuis bent of omdat de toegang lastig is, brengen we mogelijk kosten in rekening voor het opslaan en opnieuw leveren van de bestelling.
-
Bezorgen we ook op de Waddeneilanden?
Als u op de Waddeneilanden woont, wordt uw bestelling op de afgesproken datum aan de eilandtransporteur geleverd. Deze transporteur neemt contact met u op om een bezorgafspraak te plannen zodra uw bestelling binnen is. De extra transportkosten moeten rechtstreeks aan de transporteur betaald worden.
-
Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling zelf af te halen in ons distributiecentrum. Uw bestelling wordt altijd bezorgd bij een door u opgegeven adres.
-
Garantie en Klachten
-
Artikel defect ontvangen
Heeft u een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld uw klacht, door middel van het invulformulier en wij nemen binnen 3 werkdagen contact met u op. Wenst u direct een persoonlijk contact belt u dan met onze klantenservice.
-
Klacht of defect binnen garantie
Op al onze producten heeft u 2 jaar productgarantie. Meld u een artikelklacht, dan gelden de wettelijke garantieregels. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- normale slijtage en/of
- beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
-
Klacht of defect buiten garantie
Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. Uiteraard mag u verwachten dat onze producten na een bepaalde periode en na normaal gebruik nog goed zou mogen functioneren. Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van uw artikelklacht, dan informeren we u hier vooraf over.
-
Transportschade
Indien tijdens het transport een beschadiging optreedt aan een pakket en/ of inhoud dan vragen wij u het volgende te doen:
- maak melding bij de bezorger bij de ontvangst van een beschadigd pakket.
- meld uw schade per e-mail of telefonisch zo snel mogelijk bij de klantenservice.
- telefonisch of via mail ontvangt u van ons een bevestiging met de verder te volgen procedure/ stappen.
-
Retouren en Annuleren
-
Herroepingsrecht
Bij de aankoop van standaard producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag dat het product bij u wordt bezorgd. Indien u de overeenkomst wenst te herroepen kunt u hiervoor desgewenst de navolgende tekst gebruiken. De herroeping kan schriftelijk of per e-mail geschieden met behulp van bijgaand formulier.
Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate uitpakt of gebruikt worden voor zover nodig om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik wil maken, moet u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons terug sturen conform onderstaande instructies.
Indien u een bedrag betaald heeft, zullen wij dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
-
Uitzondering maatwerkproducten
Wanneer u een bestelling doet van een product dat speciaal volgens uw wens wordt gemaakt gaat deze rechtstreeks naar de fabriek waarna deze vrijwel direct voor u wordt geproduceerd. Deze maatwerkproducten nemen wij nooit retour en kunnen niet herroepen worden! Een uitzondering hierop kan zich enkel voordoen indien een product incompleet of gebrekkig is en dit gebrek aantoonbaar door onze nalatigheid of fout kan worden aangetoond. In dit geval zullen wij alles doen om het gebrek te herstellen of een nieuw product te leveren indien nodig.
-
Verkeerde maten
Heeft u per ongeluk de verkeerde maten doorgegeven of heeft u de verkeerde kleur doorgegeven, geen enkel probleem! U kunt binnen 4 uur na het ontvangen van uw orderbevestiging uw order alsnog annuleren en een nieuwe order op onze website maken.
-
Wat als uw op maat gemaakte product niet past?
Op maat gemaakte producten kunnen we niet annuleren. Het is daarom heel belangrijk dat u controleert of de producten in uw huis en in de door u gekozen kamer passen, omdat we het aankoopbedrag niet kunnen teruggeven als de producten niet blijken te passen.
-
Wijze van retourneren
Indien u een artikel retourneert, dienen wij de producten in goede orde retour te ontvangen. Dit betekent dat de producten:
- (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele en onbeschadigde verpakking zitten
- in originele staat zijn
- het product en/of de producten schoon zijn
- het product en/of de producten niet ingebouwd of gemonteerd zijn geweest
- alle eventueel bijbehorende montagematerialen compleet en uitsluitend in de originele verpakking aanwezig zijn
- retouraanvragen kunnen tot uiterlijk 14 dagen na levering in behandeling genomen worden
- producten goed verpakt moeten worden voor verzending.
De kosten voor het retourzenden komen voor uw eigen rekening. Ook schade die wordt veroorzaakt bij een retourzending is voor eigen risico. Vraag ook de voorwaarden na bij uw transporteur. Het is niet mogelijk om onder rembours terug te sturen.
Indien wij de goederen in goede staat hebben ontvangen, zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op uw rekening terugstorten.
Vragen over rolgordijnen ontwerpen
Als specialist in rolgordijnen op maat kunnen wij je alles vertellen over de mogelijkheden. Bekijk onderstaand de veelgestelde vragen over het ontwerpen en bedrukken van je eigen maatwerk rolgordijnen bij Inspirations. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan vrijblijvend contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.